Monday, March 28, 2011

DAGING MASAK BERLADO

Kakak di kampung bekalkan juga daging masak berlado ini.  Jadi minggu ni tak payah la buat sendiri lagi.  Tinggal kena panaskan saja.


Sebenarnya anak-anak yang nak sangat makan.  Lama juga saya tak buat.  Bukan pasal apa pun.  Sekadar malas saja.

Bila balik kampung mereka mengadu dengan Mak Ngah mereka yang selalu suka manjakan mereka.  Apa lagi,  orang tua tu buatkanlah.

Bukan sedikit pula.  Itu yang berlebih-lebih sampai boleh dibekalkan untuk dibawa balik ke rumah.  Aduh!

10 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Hmmm ... kalau di goreng balik tu biar agak garing & then masak sambal ladanya lain, best!

SITIJA said...

Salam Raisa.
Ya juga kata Datin tu .. next time nak try la.

ASAN said...

Salam Raisa.
Myself & famili pun suka.

KERI said...

Salam Raisa.
Ya sesekali memang boleh jugak!

ZAZA said...

Salam kenal.
Boleh, boleh!

RAM said...

Salam Raisa.
Selalu dagingnya liat & keras! :(

KAKIAH said...

Salam Raisa.
Kami sekeluarga lebih suka masak dengan paru.

Anonymous said...

Sedap nampaknya! Tak ada resipinya?

ROHA said...

Salam Raisa.
Roha suka jugak!

Zizaq said...

Salam Raisa.
Ada tak kena dengan sistem or saya sendiri.
Rasa macam dah tinggal komen.