Monday, November 1, 2010

MASAK KARIPAP

Karipap Pusing

Tak tahu apa nak cerita.  Alang-alang petang semalam saya buat karipap pusing, buat N3 ini saja la.  Saya tak pandai sangat, tapi kira bolehlah dari tak tahu buat langsung!  Hehe.

Banyak orang letakkan margerin pastri untuk menjadikannya berlapis-lapis.  Tetapi saya kurang gemar pulak kerana ia jadi berderai-derai dan kurang selesa untuk memakannya.

Saya menggunakan campuran minyak masak jagung dan margerin.  Rasanya masih rangup, tapi lebih lembut dan enak.

5 comments:

Panglima Muda said...

sedapnya... mintak sikitlah..

ROHA said...

Salam Raisa.
Hmmm .. sedap untuk makan petang.
Betul la saya pun tak berapa gemar yg terlampau pusing rangup .. habis berderai2! Lainlah kalau karipap = 'curry puff' bakar!

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Seronok buat kalau habis di makan kan?

DANZ said...

Salam ziarah.
Betul tu .. saya pun mals makan yg rangup berderai tu, terutamanya di majlis .. hancuss! Hehe.

SITIJA said...

Salam ziarah.
Wah petang hari cuti macam ni sedap makan petang!