Saturday, November 13, 2010

SIPUT NENAS

Hari ini rasa teringin nak makan siput sedut pulak.  Bila ke pasar tani tadi, ada pulak rezeki.  Jadi menu hari ini termasuklah siput masak lemak nenas seperti gambar di bawah.

SIPUT MASAK LEMAK NENAS

Rasa puas dengan masakan yang lemak-lemak masam manis ini.  Sebenarnya selepas dah makan dan tinggal hampir separuh baru teringat nak ambil gambar.  Hehe.

Malangnya tak ada seorang pun dari anak-anak yang suka siput ini.  Menyentuh masakan ini pun mereka tak mahu.  Jadi ayah dan ibu sajalah yang terpaksa menghabiskan sekilo setengah siput dengan separuh nenas.

3 comments:

RAM said...

Salam ziarah.
Hmm tak pernah tengok siput dimasak dengan nenas.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Masa kanak2, I lebih adventurous pasal serba serbi, termasuk pasal makan ni.
Kecil2 dulu, makan juga siput. Now rasa geli pula nak makan siput tu ... sebab dalam kepala terlintas macam2 gambaran.

KAKIAH said...

Salam Raisa.
Hmmm .. campur nenas mesti ada kelainan!