Wednesday, July 28, 2010

SATU MENUDING EMPAT TERTUDING

Saya rasa muak juga dengan taktik UMNO dan BN serta Ibrahim Ali yang cuba memaparkan seperti merekalah sebagai penjuang rakyat dan penjuang bangsa.  Sedangkan hakikatnya rakyat semakin resah dan gelisah dan bangsa semakin berpecah.

Tadi saya baru baca N3 blogger Ddrfauziah yang memberi gambaran bersabit masaalah kita .  Saya rasa beliau menyuarakan suara ramai lagi di luar sana.  Memang semakin sehari nampak orang Melayu cuba dipecahkan lagi menjadi puak-puak yang kecil.  Lama-lama nanti tidak mustahil akan hilang keberkesanan Melayu.

Kata Ezam, senator baru UMNO, dalam ceramahnya, "Kalau kita ada maruah, seharusnya kita bangkit mempertahankan kedaulatan (negari kita) dan menyahkan Anwar Ibrahim dari negeri Selangor,"

Itu sajakah agendanya sekarang?  Setiap kali menuding jari ke arah manusia bernama 'Anwar Ibrahim' ni.  Tetapi apa yang jelas, setiap kali menuding satu jari ke arah Anwar, empat jari lagi sedang menuding kepada dirinya dan diri UMNO sendiri.

4 comments:

BID said...

Aslmkm.
Memang benar itu hakikatnya! Agaknya mereka makhluk saudara alien FFO! Hehe.

Anonymous said...

Aslmkm.
Segalanya menunjukkan kebesaran Allah SWT.
Mesejnya agak jelas ... jangan mencari kesalahan sesama insan, tapi mesti cuba memperbaiki keadaan dan atasi kelemahan serta kekurangan.

ASAN said...

Salam Raisa.
Ya, semuanya mengukuhkan bukti kebesaran Allah SWT.

Anonymous said...

Aslmkm.
Jengah jer ler.
Ehhh ... Kak G baru juger cerita pasal ini di blog rakan. :)