Wednesday, July 21, 2010

SISTEM TERGANGGU HUJAN PETIR

Sistem internet yang di pasang di Malaysia sekarang ni tak sesuai kerana Malaysia selalu saja hujan, ribut dan petir.  Begitulah ikut penerangan orang bijak pandai dalam ilmu internet dan fizik-fizik ni.

Kita yang tak pandai ilmu-ilmu teknikal dengar saja.  Tapi logiknya tu memang betul saja.  Setiap kali hujan astro hilang dan internet pun hilang.  Kalau hujan lebat dengan guruh dan petir, lagi lama tak ada perhubungan.

Pelek juga, syarikat pembawa ni tak kan la tah tahu.  Kalau dah tahu kenapa guna sistem ini.  Ada pilihan lain pun, kenapa tak guna?

Kita memang geram!  Tetapi mereka buat tak tahu juga.  Pengguna Malaysia asyik kena ikut saja!  Terbalik dengan luar negara yang mementingkan pengguna!

3 comments:

RAM said...

Salam Raisa.
Nak buat macam mana .. tangan2 ghaib suka cari aliran tambahan. Jadi tulah sana sini monopoli yg menguntungkan mereka!

KERI said...

Salam ukhwah.
Saya dengar pun begitu.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Begutulah katanya: sistem yg diguna pakai tdk tahan dgn keadaan cuaca hujan petir & panas terik ... byk bahan buatan cina & taiwan jer lg ... kualiti rendah!