Friday, January 7, 2011

ANTARA DRAMA MALAYSIA DAN SINETRON INDONESIA

Sekarang ini sepertinya drama Malaysia bersaing dengan sinetron Indonesia di kaca TV.  Ada yang cerita baru, ada pulak cerita yang sudah diulang tayang dan kitar semula berkali-kali.

Ada cerita tu langsung tak ada kelas - cerita merapu entah apa-apa.  Tapi kalau kita amati, kebanyakan drama Indonesia mempunyai isi dan mutu lakonan yang lebih baik.  Tak hairanlah ramai penonton banyak menonton sinetron Indonesia.

Semasa makan di kedai-kedai atau restorn makan, pihak peniaga memilih untuk buka stesyen TV yang menayangkan cerita Indonesia.  Pelanggan pun senang turut sambil menonton semasa makan tu.  Begitu juga dengan pekerja-pekerja restoran yang rakyat Indonesia - mereka pun turut curi-curi nonton.

Apa nak buat, itu memng hakikat.  Cerita drama Malaysia kurang menarik minat.

9 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm.
:) Layan je le mana yang lebih berkenan!

ASAN said...

Salam Raisa.
Hehehe .. pengaruh Indon!

KERI said...

Salam Raisa.
Banyak cerita Indon ada mesej masyarakat yg lebih senang faham & lebih dekat di hati!

BID said...

Aslmkm.
Dengan itu, Bid tengok sinetron Indon! Hik3.

ASAN said...
This comment has been removed by the author.
KAKIAH said...

Salam Raisa.
Saya layan jugak!

Sanna said...

Salam Raisa.
Memang kadang2 lebih baik tengok sinetron!

ROHA said...

Salam Raisa.
Roha pun lebih tengok sinetron! Hehe.

Nori said...

Salam ziarah.
Saya pun lebih tengok sinetron juga.
Waa .. dah boleh buat kelab!